Osnovno šolo Cirkovce sem začela obiskovati septembra 2019. Vpisala sem se k folklori, saj mi je ples zelo pri srcu, pa moje nove sošolke so tudi folklornice.  Na eni izmed vaj nam je učiteljica Metka povedala, da moramo pridno vaditi, ker nas čaka v mesecu oktobru gostovanje v Bosni. To je trajalo od 25. do 27. oktobra.

Pridno smo pripravil plesni nastop, saj smo želeli  odlično zaplesati nekaj plesov iz Cirkovc in s tem predstaviti stare ljudske plese.

Pot v Ugljevik je bila zelo zanimiva in dolga osem ur. Celo pot smo se smejali, se pogovarjali, igrali, nekateri so zadremali. Med postanki smo malicali in peli  našo folklorno himno. Zoja je med petjem igrala na kitaro.

Strah me je bilo, kakšno družino bom imela, saj smo v njihovih domovih prespali.  Živeli smo v hiši, ki je imela majhno kmetijo. Pokazali so nam ponija. Z njim smo se fotografirali. Z njihovima hčerkama smo  v petek igrale odbojko, zvečer pred temo pa še kolesarile. Punci sta nama odstopili svojo sobo. Družina je bila zelo prijazna in s sošolko so naju vzeli za svojo. Pri njih sem se odlično počutila.

Družine  so nas v soboto ob 10-ih pripeljale pred kulturni dom. Priprava na nastop je bila zelo zanimiva. Odšli  smo v sobo, ki je bila pripravljena za nas. Preoblekli smo se in puncam so učiteljice spletle kitke.  Zbrali smo se na mestu, kjer se je začela povorka. Bila je dolga, saj je bila okoli središča mesta. Nastopili smo zunaj, peti po vrsti izmed devetih skupin.  Nastopila je tudi skupina iz Srbije ter mnogo skupin iz domačega društva. Tudi ostale skupine so predstavile zanimive plese.

Po nastopu smo šli na izlet v etno selo.  Tam smo si ogledali zanimivo vas, ki je bila sestavljena iz različnih hiš, kot so bile na vasi nekoč in v njih različne stvari iz preteklosti. Zanimiva je bila tudi mala pravoslavna cerkev z različnimi verskimi podobami.

Pot nazaj je bila še bolj zabavna kot pot tja. Imeli smo glasbene želje in  pevske vaje.

Tudi ko smo prišli nazaj pred šolo in so nas že težko čakali starši, ni manjkalo zabave. Imeli smo zanimiv prihod, saj smo staršem v pozdrav zaplesali. Res je bilo zanimivo in upam, da še gremo kam nastopat. Kolikor sem slišala, nas to še sigurno čaka.

Hana Gošnjak, 5. b

Nekateri učenci so še zapisali svoje vtise in občutke pri družinah

Pri družini sem se imela super. Jedli smo podobno hrano, kot jo poznamo v Sloveniji. Punca, pri kateri sva spali s prijateljico Tinko, je bila zelo prijazna. Živeli smo v bloku nedaleč stran od občine. Počutila sem se res odlično. Na srečo nisem imela domotožja. Najboljše pa mi je bilo, da smo zvečer hodili na igrišče, kjer smo se večkrat srečali tudi z drugimi  iz naše skupine, ki so tudi spali pri družinah.

Lana Lešnik, 5. a

Najprej sem se pri družini razpakirala. Imeli so malega kužka in je bil zelo igriv. Zvečer smo šli po mestu in trgovinah, srečali smo tudi druge naše plesalce in bili smo veseli. Ko smo  se vrnili domov, smo se igrali  in pozno zaspali.  Z Lucijo, ki je bila z menoj pri družini, sva za spomin dobili koledar. Komaj čakam, da se s folkloro spet odpravimo v Bosno. Imela sem se, kot da sem na počitnicah.

Maša Medved , 5.a

Všeč mi je bilo, ko so prišle družine po nas in nas odpeljale na svoje domove. Skupaj z Lano in Teodoro iz Bosne smo šli na pico in limonado.  V sobi smo se zabavale.

Lucija Perkovič, 5.a

Pri družini sem bila skupaj s Kiaro. Fino smo se imeli. Spoznali smo njihovi deklci Jimo in Nijo.