Na OŠ Cirkovce smo pri pouku angleščine v 5. r. oblikovali recept za bananin kolač s pomočjo spletnega orodja Canva. Predtem so pri pouku že usvojili potrebno besedišče in značilnosti zapisa recepta.

V začetku ure sem jim predstavila cilje pouka (oblikovanje recepta za bananin kolač, upoštevanje značilnosti recepta, estetskost izdelka in izvirnost).

Ponovili smo pravilnost zapisa – stičnost ločil, presledek pred novo povedjo in za številko, velika začetnica na začetku povedi…  Postavili smo likovne cilje – ustvariti privlačen izdelek z upoštevanje kompozicije. Skupaj smo poiskali nekaj namigov, s čim vse bi recept lahko popestrili. Učenci so predlagali kuharsko kapo, bananovec, koktejl, pet zvezdic…

Nato sem učencem predstavila začetne korake pri ustvarjanju v programu Canva – prijava z AAI računom, kako začnemo, vrste izdelkov, ki jih lahko ustvarimo, izbira formata, pomen orodij v levem stolpiču, kako izberemo podlago, spremenimo barvo in intenzivnost slike, kako spremenimo in dodamo besedilo, menjamo in dodamo fotografije ali grafike, razširimo pogled ter iščemo želeno s pomočjo ključnih besed.  

Predlagala sem jim, da pred oblikovanjem recepta preizkusijo različne možnosti, ki jih ponuja program. Učenci so hitro usvojili osnove in z radovednostjo odkrivali možnosti, ki jim jih nudi. Samodejno so nekateri receptu dodali tudi video vsebino. Nekateri so potrebovali pomoč pri zapisu dvopičja in oklepaja ter spreminjanju velikosti pisave.

Oblikovani recept so ustrezno shranili v dogovorjeno mapo in ga natisnili.

Ob koncu smo izdelke ovrednotili – ali so bili dogovorjeni cilji doseženi, podelili so tudi svoje občutke ob ustvarjanju. Povedali so, da se jim zdi program uporaben in da bodo doma ustvarili še voščilnice in vabila za rojstni dan. Všeč jim je bilo, da so lahko raziskovali, samostojno ustvarjali in bili izvirni.